Nästan som glass

 
på bilden skådar ni proteinfluff som jag slängde ihop på egen hand. var en sekund från att äta en sjukt stor chokladboll men då tänkte jag på min moster som är så duktig och bara äter sånt på helger och då bestämde jag mig för att NAE, inte idag. 
 
dessutom så smakade detta lite som glass. 
 
en dl hallon eller mer det bestämmer man själv 
en dl kvarg 
en skopa one whey strawberry white chocolate 
 
mixa hallon och proteinpulver. bären ska inte vara tinade. tillsätt kvarg och mixa till en slät smet. klart. man kan nog även förvara detta i kylen eller frysen. 
 
ska försöka komma på ett sånt här recept utan proteinpulver också. kan tänka mig att man kan ha typ kvarg, äggvita, banan, bär, stevia, honung med mera. stay tuned på det.  

Kommentarer :

#1: frubalken.blogg.se

gjorde nästan lika här om dagen (senaste inlägget) fast jag har en annan smak av onewhay o tog trädgårdsbär =)

skriven

Kommentera inlägget här :