Fredag

 
nu har även jag beställt och fått hem proteinpulver. för ett tag sen fattade jag inte ens vad det var och jag tyckte det verkade töntigt, men sökte omkring på det lite och kom fram till att det kanske inte är så töntigt ändå. 
 
för er som inte är så insatta tar man proteinpulver efter träning som ett återhämtningsmål. det är alltså ingenting som ska ersätta ens vanliga kost även om man kan använda det på många sätt i maten. jag valde att köpa det eftersom jag ofta inte har någon mat klar DIREKT efter att jag tränat. ibland åker jag och jobbar dirr efter en träning t.ex. och då kanske jag inte har rast förrän två timmar senare. brukar alltid ha med mig typ en macka och en banan men det innehåller ju främst kolhydrater och inte protein. och eftersom jag tränar styrketräning behöver jag mer protein än kolhydrater genast efter ett träningspass.
 
smakerna är strawberry white chocolate och chocolate hazelnut. har bara smakat jordgubbsgrejen ännu och den var lite som milkshake. väldigt söt. 
 
det känns så konstigt att skriva om sånt här. AAAAAJAAAAAAAA. idag testade jag nya b&j-glassen också och nu är halva redan slut. ska jobba stängning ikväll. känsla av mycket folk LHC har match. 

Kommentarer :

#1: thilda

kan du skriva ett inlägg om smakerna och vad du brukar blanda dom med och hur dom är? :D ska beställa därifrån snart! skulle hjälpa mig jätte mycket!! du är så duktig med träningen, kämpa :D

skriven

Kommentera inlägget här :