Before and after

 
första bilden är tagen någon gång i oktober tror jag. någon månad efter att jag börjat träna på gym. har inte tagit speciellt mycket bilder på mig själv men nu när jag tittade igenom arkiven slog det mig att det är fasen lite skillnad ändå. enligt mig själv har jag mycket mer konturer runt axlarna på de sista bilderna.  
 
vad jag har gjort: styrketränat överkroppen ungefär två-tre gånger i veckan. kört väldigt lite cardio det vill säga nästan ingen konditionsträning alls. undantag är fotbollen. innan oktober var jag ute på mycket promenader och sånt där t.ex. slutade typ med allt sånt. började äta jättemycket mer och speciellt av mat. 
 
andra skillnader jag har börjat märka av är saker jag gör i vardagen. jag blir inte trött i kroppen av att jobba länge. jag orkar lyfta min egen kroppsvikt. jag har inga problem med att göra 20 armhävningar vilket jag absolut inte kunde för några månader sedan. mina kläder är tajtare och jag har ådror på armarna, haha. jag är nästan aldrig sjuk. jag måste äta minst varannan timme. med mera. 
 
det enda jag vill bli bättre på är att verkligen pusha mig själv tills jag verkligen är helt DÖD. blir lätt att jag inte tar ut mig helt när jag tränar. vill också bli bättre på att träna ryggen. och okej, kanske börja äta mindre sötsaker också vilket jag aldrig har kunnat. 
 
mitt mål: ja, jag vill få muskler. jag vill inte vara smal. eller det är inte det jag är ute efter. jag vill vara stark. vet att det låter töntigt kanske men det är så himla skönt att orka saker man inte orkade förut. 

Kommentarer :

#1: Stina

BRA JOBBAT:)

skriven
#2: Jenny

Jag har också märkt av det där med att man är hungrig, JÄMT! sen jag började träna väldigt mer regelbundet och försöka äta många små mål om dagen, jag blir hungrig så himla fort igen!

skriven

Kommentera inlägget här :