How I did my breakfast today

 
du behöver: 
 
1 dl havregryn 
2 dl mjölk alternativt en dl vatten och en dl mjölk 
stevia eller vanligt socker 
vaniljpulver 
en banan 
valfria bär 
 
blanda och koka upp grynen och vätskan. häll under tiden i en msk stevia/socker samt en tsk vaniljpulver. tillsätt sedan hälften av bären. mosa antingen hela eller halva banenen (beroende på hur mycket man vill ha i) och rör ner i gröten. 
 
toppa med resten av bären när du hällt upp gröten på en tallrik. jag hade även jordnötssmör på för att bli lite mättare. 
 
försöker avvänja mig från att ha onyttig sylt samt massa socker på gröten och då fungerar faktiskt banan och lite sötningsmedel extremt bra. 

Kommentarer :

#1: Viktoria

Åh, ser underbart gott ut! Det var länge sedan jag gjorde havregrynsgröt med blåbär nu, kanske är morgondagens frukost ... :)

SVAR: Åh, tack! Vad glad jag blir! :D

skriven
#2: Anonym

Vad är det för jordnötssmör?

skriven
#3: sara

Mums!

Tack så himla mycket, jag hade en jätte bra dag igår med mina nära och kära :)

skriven

Kommentera inlägget här :