Fråga gärna mera

 
Klara
 
kan du inte berätta mer vad du tränar? (på gymmet, lite bra övningar och såna tips) och vad du äter efter träningen :) kram 
 
heeeej taaack för frågan. 
 
pappa skaffade familjekort på gymmet för typ tre månader sedan. dels ville min bror bli stark och sen visste jag att fotbollen har uppehåll ibland och jag hatar att gå ut och springa och ville därför kunna gå och träna någonstans inomhus.
gick dit med pappa de första gångerna och blängde fult typ på alla maskiner för jag hatade styrketräning trodde jag. ledde till att jag bara gick/sprang på löpbandet första tiden. 
 
sen gav jag styrketräningen en chans och idag tycker jag det är KUL? nu kom jag på att detta inte ens var din fråga men wtf. 
 
detta är ett exempel på ett inte jättelångt träningspass jag skulle kunna köra (i detta fall ett mage och benpass): 
 
- uppvärmning löpning 3-5 km/crosstrainer 20-30 minuter
- benpress 3x15
- squats 3x10
- utfallssteg med vikter 3x15 på varje ben
- kissande hunden 3x30 st på varje ben 
- plankan 3x40 sekunder ggr 3 
- situps raka 3x30 samt situps åt sidan 3x30
- hålla i en viktplatta och föra den från sida till sida om magen/bröstet samtidigt som man sitter ner lätt bakåtböjd med benen i luften. 3x40 sekunder ggr 3 kanskeee 
 
sen är jag antagligen ganska död. om man inte vet vad alla övningar innebär är det bara att söka på google. 
 
vad jag äter efteråt är såklart helt olika men igår åt jag t.ex. två ägg, mycket broccoli, nästan ett helt blodpuddingpaket (JA????) samt ett knäckebröd med smör och ost. 
det. är. helt. stört vad hungrig jag har börjat bli den senaste tiden. har även börjat försöka att inte äta godis på vardagar men jag kan inte hålla ifrån mig fika. fika får jag göra varje dag om jag vill. 
 
kan även berätta att när jag började klarade jag 3 repetitioner med kanske en fem kg tung vikt på en arm och idag klarar jag typ 3 repetitioner fast dubbelt så tungt. är inte det helt sjukt. kan också göra typ tre chins och jag kunde inte ens göra en i början. 
 
nu blir det snart för långt. som sagt tack för frågan det är mycket roligare att blogga om saker ni undrar. 

Kommentarer :

#1: klara

tack så jätte mycket för ditt svar :D

skriven

Kommentera inlägget här :