Han bryr sig nog inte

jag handlade på Coop med Sofie efter skolan. i bilen hem:

jag: jag tycker synd om min glass
Sofie: han bryr sig nog inte

Sofie trodde att jag sa jag tycker synd om Niklas.

ofta jag ens skulle ba amen jag tycker synd om Niklas! faktiskt! och sen att Sofie svarar - han bryr sig nog inte.
om vad? hon skulle ju sagt typ varför gör du det?

aja.

pappa och jag var i en secondhandbutik nyss. jag köpte ett skärp och han en väska som han pratade om hela vägen hem bara för att han innerst inne ångrade köpet. det skulle alla människor förstå. väskan var nämligen förskräckligt ful och sliten.

"dragkedjan är ju av bästa kvalitet!"
"det får plats jättemycket i den här väskan!"
"en sån här ny skulle säkert ha kostat 500 kronor"

haha. 

när vi kom smet grannens katt in i huset. det gör den alltid. jag blir inte ens förvånad längre om jag råkar se en katt gå omkring i tvrummet.


Kommentera inlägget här :