Kalmar





åkte tåg först. jag tog sönder både mitt säte och papperskorgen.
försökte börja läsa ordentligt i svenskboken. jag trodde ju att Stolthet och fördom skulle vara ganska bra.
"ack, ty, ehuru, officer"
asatråkig.

hände meeeer då inget. tog så himla lång tid att komma fram bara. fick vagn med skrikande barn och en sur man som såg ut som en kvinna. 






kom så småningom till Kalmar och där var det fint. stora höga hus med runda fönster. strålande sol med en blå himmel. fick basilikakyckling och pinjenötspasta av Williams mamma. hade aldrig ätit pinjenötter. ska LÄTT börja med det. varje dag.







sen åkte vi över till Öland då det tydligen inte tog längre än femton minuter. hälsade på konfirmationshuset och gick uppför Jakobs stege för att se solen gå ner. värsta nostalgin blev det.





Williams mamma hade ordnat en kasse med diverse matvaror fika och sånt där. haha ägg också.
och LJUS? vi skulle sova över en natt och hon köpte ljus till oss.



spelade ett spel.




här sov William. dagen efter "asså jag har ont i axlarna" man ba jaha undra varför.











StarWarskortleken. mitt bästa köp. made the train trip home hälften så långtråkig.

kände nu att jag tog tråkiga bilder som inte alls gör denna resa rättvisa. aja hade det i alla fall mysigt. det är så skönt att kunna träffa en människa man inte sett på år utan att behöva oroa sig över en stel stämning.
så skall en äkta vän vara kära barn.

övrigt: fick se Kalmar slott där vill jag bo nu. fikade på ett trångt typ 1800talscafé. pratade minnen. gjorde ett band som heter Allvaret. har en video på första låten.
Jenny och jag gjorde en film på tåget hem då vi hade hela vagnen för oss själva. kan visa den med.

hur ska jag tills på tisdag lyckas komma tillbaka till verkligheten och en normal dygnsrytm? jag somnar halv fem varje natt och går upp när det är mat. trött varje sekund och sitter. bara. still.
nä jag ska gå ut och gå sen.



kanske.

Kommentarer :

#1: jenben med tamburinen

fiiiin resa, och fiiiina bilder. men vart är daniel? :(

skriven
#2: Lydia

Jag vet att jag glömde han. Men han var så suddig på alla bilder juuuuuuu



NEJ varför skrev jag inte om trumpeten!!!!!

skriven
#3: Anonym

Jaaa bästa av allt, lägg in Kalmar del 2 GENAST



(glöm inte vår actionfilm)

skriven

Kommentera inlägget här :