Något som ofta händer här hemma. pappa:

"idag ska jag nog gå till gymmet!"

"eller jag kanske tar det i morgon"

dagen efter.

"IDAG ska jag gå till gymmet"

pappa du skulle ju gå till gymmet idag?

"ja, men det ringde en gammal bekant/jag somnade/jag jobbade över/jag vet.../jag snubblade över en trådlös telefon och slog mig. jag tar det i morgon istället"

han kommer aldrig iväg, och OM han någon gång väl lyckas göra det ska. han. alltid. prata. om. att. han. har. varit. och. tränat. sju. dagar. efter. den. gången.

för han vill skryta. det dumma är att när han väl släpar sig iväg och tränar, sin tarmiga kropp, gör han det bara i högst tjugo minuter. 

bara det att jag tycker det är synd att han betalar för ett gymkort som bara ligger där i plånboken. vill bara värna om vår ekonomi!

jag skrev det här eftersom det alldeles nyss hände. pappa sa "nu går jag och TRÄNAR. HALLÅ. HÖR NI DET FAMILJEN?!".

då svarade mamma "okej men då kan du äta korv med bröd när du kommer hem istället för nu då".

och så kom det... "men jag tar det i morgon".

han är som mig när jag ska plugga.


Kommentera inlägget här :