Sånt som förstör dagen




när jag skulle åka hem från skolan idag såg jag plötsligt kusin Adam gå omkring på Mjölbys gator. fick sms om att han ville ha skjuts hem men att han var tvungen att göra ärende på Kvarnen först. så ja skrev okej men ställer mig på parkeringen där så länge då.

såg han komma efter en stund, tryckte in bilnycklarna och vred om. bil död??? testade kanske 10 gånger till. still nothing.
grävde i hjärnan efter de få teorikunskaper jag har kvar från körskolan för att kanske finna felet. kunde inte förstå. ringde pappa. efter några tjuriga sekunder och lite gräl sa båda i munnen på varandra "batteriet är nog slut".

bil lämnad. fick vänta på nästa buss, och min sallad som jag köpte med Linn och Jenny på Hemköp som jag hade läääääääääängtat så mycket efter att få äta pga äcklig skolmat blev liggandes i plastburken en extra timma kycklingarna frös till is lovar. så himla knäpp eftermiddag. och Adam bara skrattade och jag blev surare. 

nu ska jag på myskväll.

Kommentera inlägget här :