Studentkryssningen

back on land again! berättar väl lite:

det första jag ska skriva är vart tog timmarna vägen? vi steg på båten åt fiestade åt sen var klockan plötsligt sju.



bussresan tog jobbigt lång tid och jag frågade när vi var framme redan efter en tredjedel av färden ungefär. Ida hade med sig bullar Sofie choklad och Pimpim. alla tjejer hamnade vid samma säten så vi kunde kommunicera mycket bra. den enda roliga grejen jag kommer ihåg ifrån här är när det vid ett tillfälle var helt knäpptyst på bussen då alla föll i typ godiskoma eller nåt, och Linn plötsligt utbrast: "jävlar var det luktar munk härinne"
så alla hörde.
det var kul DÅ.

tillslut gled vi in i Stockholm och till hamnen där flera hundra studenter trängdes förfärat för att komma först i båtkön. man blev la irriterad.
när vi hade stått upp på olika ställen i typ två timmar och när dörrarna till båten äntligen låstes upp var det lika hysteriskt som när Idolkön på kanal fyra öppnas ungefär.

vi hittade vår hytt skapligt snabbt och sen sprang vi och åt buffé.




och asså jag var så dödens dödshungrig att jag åt tills maten inte kunde simma i magen längre utan skvalpade upp i hjärnan.
jag åt mer efterrätt än mat ni skulle sett Matildas och Linneas blickar när jag sa att jag ville gå och ta mer chokladmousse.

EAROIGJBNAEIO ÖGJR ÖOIZSFJRG A  ARE YA FUCKING KIDDING ME DUDE!?!!?!?!??!?? <WUHEROÄGIHWÄR<RS

typ så.

men har jag betalat för en buffé ska jag väl ha få buffé.









kassaste bilderna :(

timmarna som kommer sen är lite svåra att beskriva FÖR DE FANNS JU INTE! yeah klockan är tolv jaha nu stängde dansgolvet. så känns det inombords.

men det var kul! varvade mellan korridorer, dansgolv, hytter, utomhus och några andra ställen. jag och Linn satt i vår hytt i en typ timma någon gång under natten och pratade om allt kommer jag ihåg. man ba varför då. sitta i ett ljummet rum helt alone när det finns en ashäftig kryssning utanför.

klockan fem var det dags för frukost.
frallor chokladflingor tjock yoghurt omelett paj munkar grönsaker asså vill inte ens veta.

sen gick vi faktiskt och sov fast den egentliga planen var att inte göra det en endaste minut under resan. men det var typ det skönaste jag gjort i mitt liv, trots att man ibland vaknade och kände att huvudet låg en meter nedanför benen för att båten gungade så mycket.

vaknade kanske ett låg och pratade natten nån timme sen åt vi igen.



114 kronor...

här var klockan fyra på eftermiddagen ungefär. spatserade till Taxfreen och köpte godis för mer än 200 kronor (?!) ångrar.

resten av timmarna satt vi ner och kollade på konstiga drägg som fortfarande festade omkring.




att gå till bussen gick fett snabbare än att gå ifrån den och resan hem var fett skönare än resan till också. värsta superbussen. Sofie sov på mig medan jag lyssnade på Kent och åt mitt helvetedyra godis.

hemma tio och helt okej reparerad ändå tycker jag.



hittade ett svärd på mitt rum när jag skulle gå och sova.

idag vill jag bara rensa bort all skit min kropp har fått i sig under alla de här timmarna.

Kommentarer :

#1: Sofie

Din lilla smygfotare!!<3

skriven

Kommentera inlägget här :