Snyft

hej. gick nyss till ÖoB för mamma ville ha nåt ljus därifrån och jag tyckte min kropp behövde omskakas lite innan jag skulle börja plugga. plötsligt kom en jättesorglig låt på mobilen och då började min hjärna automatiskt tänka på alla sorgliga incidenter som ägt rum i mitt liv. och så var det så dimmigt kallt mörkt och jag hade mens och allt bara blev så sorgligt att ja började gråta.
haha. haha.

nu är jag hemma med ljuset i alla fall. hur kom människan på kolsyrad dricka? ba nu tror jag allt vi ska fundera ut en vätska som är bubblig och sticker lite i hals och näsa när man dricker den.
och vad smakar coca cola egentligen.



oj vilken söt

Kommentarer :

#1: Leif

Även fast tillverkaren totalnekar att Coca Cola någonsin varit vad alla säger att det är så verkar det rimligt.



Coca i namnet borde vara efter användandet av bladen från coca plantan. Används fortfarande i sydamerika i coca-te som sägs vara bra för magen och alla andra små krämpor. Dock inte så nyttigt i en mer koncentrerad form som vi känner igen som kokain.



Cola delen av namnet är från Kola nöten som är rosa, seg och jäkligt bitter. Den innehåller ganska höga halter koffein så därför har coca cola koffein.



Coca bladen förbjöds i läsk drycker i USA 1904, men original receptet innehåller fortfarande Kola nöt.



Så jag gissar att det smakar inte coca men iallafall Kola nötter och socker?

skriven
#2: Lydia

Haha tack för svaret!:)

skriven

Kommentera inlägget här :