Ryser

det är väldigt mycket om tsunamin på tvn. jag hatar och är jätterädd för vatten. en av mina stora rädslor är att få en våg över mig eller att sitta ensam i en båt mitt ute på ett hav. och skymta en skugga av en typ, blåval under mig. drömde ofta om sånt när jag var yngre. DET HÄR ÄR PAPPAS FEL. han gav mig en sagoskiva när jag var liten som handlade om en flicka som ville se havet och det slutade med att hon drunknade i en monstervåg. hatade den och tyckte om den på samma gång. kunde därför inte sluta lyssna.

sen sa pappa alltid åt mig att akta mig för "badkarsmonstret" också. ni vet när man släpper ut vattnet ur badkaret och när det sista åker ner i avloppet och det uppstår ett slags gurglande ljud? DET sa pappa var badkarsmonstret. jag var seriöst LIVRÄDD för det.

nej. vatten är obehagligt, när det är för djupt och för kallt och för stort. det känns nästan som om det lever. som en demon vars önskan är att utplåna mänskligheten. 

söndagsstatistik imorn då hoppas jag. trots match och plugg. nu ska jag sova!

:)

 

Kommentera inlägget här :