Roligt!

samtalsämnet "barndomslekar" kom nyss upp här i familjen. kommer ni ihåg smashball? och squash eller vad man sa?

jag var inte den flickiga typen som ville hänga runt gungorna eller den lilla hinderbanan gjord av stenar. antingen spelade jag fotboll med killarna eller så ägde jag ut alla i smashball. önskade mig till och med en i födelsedagspresent men enligt pappa och mamma var det omöjligt att sätta upp en sån på vår trädgård.
 
gav mig inte och som den kreativa människa jag är tillverkade jag en egen istället. vi har en stolpe precis utanför vårt hus, och högst upp på den knöt jag fast ett snöre. tog sedan en Östenssonspåse, lade i en boll, knöt ihop och band dit den i andra delen av snöret. absolut inte lika bra som skolans men det fick funka.

den enda jag hade att spela med var Joakim i min klass. han bodde på min gata. var faktiskt kul! ända tills hans vante en dag gick sönder och han inte längre ville vara med.

på tal om festliga barndomsminnen såg jag nu att Gladiatorerna ska börja igen. jaaaaaaaaaaa. det var ju det ultimata/obligatoriska familjeprogrammet på fredagskvällarna!



somras

Kommentarer :

#1: Anonym

Hahah, jag ville också ha en egen smashboll, det var ju ASKUL. Gjorde med en egen med en boll och en påse, :D

skriven

Kommentera inlägget här :