Ensemble

Vincent kommer ner och sätter sig på en stol bredvid mig:

V: asså Lydia, mamma pratar alltid om massor budskap och sånt och att man inte ska prata fult. men, vad är det egentligen för skillnad på bajs och skit? hon tycker att man får säga bajs, men inte skit? jag vill säga skit!
L: jaaao eee....
V: och hon tycker inte att jag ska säga sopa till andra heller! alla säger sopa. vi måste få mamma att bli lite mer oseriös.

haha. min bror e kul.
men det är faktiskt lite sant. ibland är mamma too much jätteasöverseriös.

kalaset var fint och vi fick mat och tårta och gemenskap. nu ska ni få höra något galeeet.
ska spela match i morgon. eller inte direkt, men jag ska stå i målet. målis! det var år sedan (känns det som) jag stod där och jag har på känn att det inte kommer att gå så fantastiskt.
mamma säger att jag är ansvarslös eftersom jag är sjuk. MEN ASSÅ HALLÅ. jag har suttit still i en vecka.... det enda jag har gjort är gått till skolan, åkt till Linköping, gått på kalas, gått på promenader, inte vilat. och jag har tjatat så himla mycket om att jag är sjuk så att snart lämnar ni väl min blogg för alltid.



bara för det får ni se en fantastisk bild på mig.

Kommentera inlägget här :