Jenny har färgat sitt hår rött




här sitter jag och funderar på vad jag ska sjunga i morgon på audition, vänta, asså hur säger man audition i bestämd form??? auditionen?
i alla fall, Stars On Stage. blabla. kommer vara nervösaste för det blir jag jämt.

vi ska få nya skåp i skolan och måste ta ut exakt allting ur de gamla senast i morgon. HAHA och så ska vi bära omkring på alla böcker samt papper samt pennor samt sudd i typ en vecka! bad planning av de som är ansvariga.
jag ska ha allt i en resväska tror jag.

Kommentarer :

#1: Leif

Audition i bestämd form heter "the audition".

Nej då, det är inlånat från engelskan (eller latin från början) men ska böjas precis som vanligt på svenska. Alltså: Auditionen precis som du skrev.

Wikipedia är bra grejor. http://sv.wikipedia.org/wiki/Audition

skriven
#2: Anonym

YES jag hade rätt! :)

tack tack tack.

skriven

Kommentera inlägget här :