you are a few years overdue

nu finns jag här igen. igår var nog den sämsta dagen på hela jullovet tror jag.
åkte tre. varken jag eller min familj sa något till varandra under hela bilresan. bilen gick söndeeeer. vi fick stanna på en mack och köpa nya vindrutetorkare. killen i kassan var snygg men sur. han var också kanske nästan 40 år.
när jag gick ur bilen i skänninge hade jag först glömt bort hur man gick. blev yr efter fem timmar i en bil och benen höll inte så jag ramlade. seriöst.

när jag kunde gå igen gick jag in i huset och det första jag gjorde var att gå in till tv-rummet och upptäcka att vi hade en helt annan soffa än vad vi hade haft innan vi åkt. huset var städat och det var lite creepy. snälla tjuvar liksom.
det var våra släktingar som hade köpt soffan vi ville ha åt oss. och städat.



men det är skönt att vara här igen.

här är farmors tomte som sitter i hallen btw. det var min största fasa och rädsla när jag var liten. vem tillverkar en sådan ful och äcklig tomte?

Kommentera inlägget här :