träligt

klockan ringde sex i morse. gick upp tio över. åt gröt. klädde på mig.
gick till bussen sju och var i skolan åtta. gick till första lektionen.
fick meddelandet att camilla inte var i skolan och att lektionen var inställd. även nästa lektion, engelska, var inställd.
jag var i skolan åtta när jag kunde varit där tolv. jag gick upp sex när jag kunde gått upp elva. vi gjorde inte ett skit. vi satt mest. och åt äcklig mat när jag kunde ätit kycklinggryta hemma.
hade svenska och matte och sen åkte jag hem.
så den dagen sög. när jag kom hem hade jag tillräckligt mycket styrka att sätta mig och försöka lära mig repetitionsfrågorna om kalla kriget. för just då var det verkligen så att jag hade inget i huvudet. nu kan jag svara på nästan alla frågor med en mening. men det räcker ju inte.



jag saknar sommaren och mitt sommarjobb. nu blir det mest historia och kanske lite naturkunskap. 

Kommentera inlägget här :