Mysig kväll

Pappa är inte så bra på att ge svar.

L: är alla affärer öppna på fredag även fast det är nyårsafton?
P: jaaaa det borde de va. det är väl på nyårsdagen det är stängt överallt? jo det är nog öppet... eller jag vet inte.
L: mmhhhmm...
P: för det är ju på fredag det är nyårsafton.... eller jag vet inte.
L: jo.
P: men det är öppet i affärerna på fredag. för nyårsafton är ingen röd dag.
..... eller jag vet inte.


HAHAHA. och så kommer jag hem...

Mamma: vet du Lydia, jag har slagit av nästan en hel tand. jag satt och tänkte igår såhär "fy vad skönt att jag inte behöver åka till tandläkaren nu när jag är såhär sjuk, och så måste jag göra det nu!"

hur ofta sitter man och tänker "yeees gööött att jag i alla fall inte behöver åka till tandläkaren" när man är sjuk? haha.
och sen så måste man det. vad jobbigt att tappa nästan en hel tand. ÅÅ VAD OBEHAGLIGT.

Kommentera inlägget här :