så blev det

gött. jag åkte aldrig till äckelmjölby. jag kände att inte ens min jacka var värd besväret att pallra sig dit.
detta gjorde jag istället:







innan bild 1: jag kan väl baka en kaka rå.

bild 1: jag ska precis börja baka kakan och tappar vaniljsocker på mattan samt golvet vilket får mig att känna mig sur och ledsen.

bild 2: det har gått en timme och kakan är klar. den är så stabil att den kan stå upp. den var även så saftig att när man tryckte på den och lyssnade samtidigt knastrade det.

bild 3: efter tillräckligt ätligt bruk av kakan lade jag den i en påse med en kniv över.

det har jag gjort. fast asså, det har funkat. jag kan vara ett bra sällskap med mig själv i lagom mängd.
pappa har varit sjuk hela veckan och nu har han gett sin feber till mig utan att ens fråga. ringde mamma nyss, var barnslig och tjurig och sa att jag ville att hon skulle komma hem för att jag vill bli ompysslad.
ha en lika dålig fredag som jag.

Kommentera inlägget här :