jag hade ju rätt

när jag cyklade hem för cirka en halvtimme sedan hände något obehagligt.

jag cyklar, och jag VET att jag cyklar på höger sida av vägen.
herregud! det klart att jag cyklade på rätt sida!

det kommer en gubbe farandes i en bil emot mig, stannar och säger att jag åker på fel sida!
äh, naeh?
vadå fel sida!

jag fattar inget. men säger uppriktigt att jag är faktiskt inte cyklar på fel sida. 
såhär kan du ju inte hålla på! utbrister han.

jag liksom, jag visste inte hur jag skulle få in i den här gubbens huvud att han hade feeeeeel!

eller han kanske ville att jag skulle åka på vänster sida bara för att det sedan ska komma andra bilar och säga att jag åker fel?
typ, va, elak.

sen åkte han. utan att be om ursäkt för hans plötsligt elaka beteende.

synd att jag inte kommer ihåg registreringsnumret på bilen.

jag skulle ju anmält han för dålig allmänbildning!



dagens gamlingar -.-

Kommentarer :

#1: sandra

sv: haha, tack.. antar jag?

skriven

Kommentera inlägget här :