SUR. jag är jämt sur på kvällarna.

snart kommer det blir för kallt för att svettas när man tränar.
händerna bränner när man kommer in i värmen.
när man andas kommer det rök.

det är mörkt vid åtta.
det är mörkt när man går upp på mornarna.

luften ändrar sig. det är inte samma luft. den är inte kvav eller varm.
den är frisk och kall.

mitt humör är lågt.
på träningen var jag världens gladaste människa.
det vänder alltid när jag kommer hem.
för att jag vet att jag måste plugga. jag vet fortfarande att jag måste.

då, går mina humör-svängningar ut över allt och alla.
exempel. 
pappa frågade nyss om jag verkligen pluggade eller om jag bara satt, här.

"MEN! varför bryr du dig! jag försöker faktiskt plugga! kan du lägga av och fråga saker hela tiden!"

mest arg för att jag vet att han vet att jag bara sitter här och inte gör det jag egentligen ska.
men också för att han inte kan fatta att jag pluggar när, var och hur jag vill!
jag klarar ju skolan.

håll reda på ditt eget liv!



Kommentera inlägget här :