jag ska skriva ett klagobrev till regeringen

jag har bara hört mamma prata om dessa "telefonförsäljare."
och att de tydligen är väääääldigt, vad säger man, envisa.

jag: hallå?
telefonförsäljare: ja men hej! jag heter monika och är telefonförsäljare.

jag har lärt mig att man ska börja säga ifrån direkt. för om man tvekar och väntar för länge så ger man tillslut med sig, asså för att de bara tjatar. och tjatar!

jag: jag är inte så intresserad av såntdärnt.
telefonförsäljare: jooorå det kommer du bli! vi säljer nämligen jättejättefina strumpor!

nemen å! vad konstigt att du säljer strumpor! alla säljer strumpor, eller kalsonger.
är inte strumpor väldigt ute och ointressant nu för tiden?

jag: fast jag har redan ganska många strumpor.
telefonförsäljare: vi säljer 20 paket för endast hundra kronor!
jag: hehe... tack det är lugnt.
telefonförsäljare: du kommer verkligen inte att ångra dig! och nästa gång du köper från oss får du fem extrapar på köpet!

man ba men lägg aaaav! NEJ! 

jag: aaa men jag avstår nog.
telefonförsäljare: är det rakel jag pratar med förresten?
jag: nä det är hennes dotter.
telefonförsäljare: jaha... men då vill jag gärna prata med din mamma!

jag ba gött! jag slapp!
fast hallå.

är inte såna dära lite FÖR påträngande?
om man säger nej är det väl nej. ja.

Kommentarer :

#1: HÄNI

så jobbigt med telefonförsäljare!

skriven

Kommentera inlägget här :