hur vågade han

jag fyller på måndag.

enda sedan jag var liten har jag trott att jag är lejon.
detta är inte för att jag är fett trög eller helt himla dum i huvet.
morfar, proppade in den felaktiga teorin i min skalle.
vi fyller ju samma månad lydia, båda vi är coola lejon.
ja eller nåt sånt sa han. 
och jag gick alltid och frågade alla var de var för stjärntecken för att de sedan skulle fråga tillbaka och då skulle jag svara lejon.

sen blev jag kompis med jenny, väldigt nära kompis. någon gång kom vi in på det här med stjärntecken.
hon sa att hon var jungfru och jag sa att jag var lejon.
då sa hon nej? det kan du väl inte? du fyller i oktober?
ja? sa jag.
då är du ju våg, sa hon.
protesterade lite gjorde jag, sedan gav jag mig.

där sjönk min stolthet. jag hade varit lurad i hela mitt barndomsliv.
om du skulle få välja på att vara en våg eller ett lejon skulle du inteeeee välja våg.
från ett lejon blev jag en våg.
och efter den dagen, har jag aldrig sagt vad jag är för stjärntecken.

vart var jag, jag fyller på måndag. kul va! :) :) :)

Kommentarer :

#1: Jenny

jag tror du är en gris.

skriven

Kommentera inlägget här :