je ne comprends pas

jag gick nyss in på en sida som hette "användbara ord när du skriver" för att få in lite bra skit i mitt ordförråd.
första, alltså det mest användbara ordet enligt dem ska tydligen vara rabarber. men okej, nu har jag slösat tid, typ.

jag klickade in på en annan sida som verkade lite mer spännande. det fanns massa användbara fraser på massa olika språk. självklart kollar jag fraser på franska.

första är, skalbaggen surrade i gräset.
jaha
andra, jag har aldrig haft någon katt.
...okej
tredje, även apor ramlar ner från träd.

OFTA, jag kommer till frankrike, och den frasen jag absoluut verkligen behöver kunna är, skalbaggen surrade i gräset. ska jag säga det, då, när det går förbi en snygg fransman en sen kväll på en gata. eller om jag träffar en annan snygg fransman som undrar vad jag heter. då säger jag hej jag heter lydia men du även apor ramlar ner från träd.
så funkar inte världen. sämst sida.

Kommentera inlägget här :