bloggen dirr

samtal mellan mig och mamma.

M: titta lydia ! titta på katten där ute !
L: ja skriver.
M: men titta på den !

ja tittar ut genom fönstret på katten som hon tjatar så mycket om. och ja vad den gör är att den gräver en stor grop i gruset och gör sina behov i den.

L: vad är det som är så coolt ?
M: den gräver en grop och kissar i gropen ! varför gör den så ?
L: den kanske bara vill det. vad är det du är så faschinerad över !?
M: men ja tycker det är jättegulligt !
L: mm..
M: titta ! nu gräver den igen gropen efter sig också !
L: och ?
M: men är det inte faschinerande att en katt tänker på att städa efter sig. det måste vara en väldigt väluppfostrad katt. tänk vad katter gör konstiga saker.
L: men vad är det som är så konstigt !
M: han gräver en grop !
L: det är fortfarande inte konstigt !

sen gick jag upp på mitt rum ett tag. bytte om till mysbyxor och ah, lite.  
sen kommer jag ner igen. hade kanske gått en kvart.

L: men ! står du fortfarande där !
M: titta på katten lydia !
L: jag vill inte titta på katten mamma !

m. mamma har aldrig varit en djurmänniska och det förvånar mig att hon tyckte det var så väldigt jätte coolt att en katt grävde en grop och grävde igen den igen ! fattar fortfarande inte !



till vänster i boken.

Kommentera inlägget här :