jag är vettig idag

 vi ska göra en argumentation i skolan om precis vad vi vill. jag valde löneskillnader. mellan olika jobb med mera. 

det här blir världens tråkigaste inlägg, men jag är bara stolt över mig själv att jag ägnade min sjukliga tid åt något annat än ovettigt. 

 

Vi kan ta Zlatan, han är ett bra exempel. Han tjänar nog miljoner. Vad gör han?

Han sparkar på en boll, om han gör ett mål får han mer pengar än en del tjänar på ett år.

Saken är den att han tycker det är kul också. Fotboll är vanligtvis något man gör på fritiden, för att man tycker det är roligt. 

Zlatan har det som jobb, och det är egentligen inget viktigt jobb dessutom.

Bloggaren och fotbollspelaren hänger ihop. En bloggare sitter och skriver om sitt liv varje dag. Det är nog ingen som skulle protestera mot det jobbet.

Också ett totalt oviktigt jobb. Det är snarare en nöjessak. 

Ta bort Zlatan helt och hållet från hans fotbollskarriär. Det skulle inte påverka världen så mycket, jag menar physiskt.

Mer än att det skulle bli en stor nyhet och besvikelse för en del. Ta bort läkare som räddar liv. Det skulle definitivt göra intryck i världen.

Det här anser jag som orättvist. Att ett så viktigt jobb kan tjäna så lite, och tvärtom. 

 

ett litet utdrag. det är sjukt vad det är lätt att skriva blogg jämfört med detta! 

 

jag anser i alla fall ganska mycket. 

 

ska spela tv-spel. 

Kommentarer :

#1: emmaaa

lydia, I love U!

skriven

Kommentera inlägget här :