panikdröm

jag åkte med en buss hem från mjölby. det var bara jag i den.
sen hoppar jag av vid torget. och ser hela min skola stå utanför kyrkan. jäklar. jag kom på att det var skolavslutning. 
jag går ju i nian. jag hade sik-byxor , sik-tröja. tofs. osminkad och ja, inte as-snygg. 
och alla andra är jättefina. självklart. värsta balklänningarna. värsta håruppsättningarna. 
jag gråter. ringer pappa. säger att han måste komma nu. jag måste hem och ta på mig någonting annat. per, min lärare, säger att jag har tio minuter på mig. 
pappa kommer. jag kommer ihåg att han körde as-sakta ! 
jag kommer hem. hittar inte ett skit. sätter på mig en av mammas klänningar. 
kommer till kyrkan. alla tittar på mig. jag hade fortfarande tofs. och det var jätteobehagligt att gå genom kyrkan ! 
jag drömmer jämt !

ska fira pappa idag. jag dissar SO-mappen.
  

Kommentera inlägget här :