överskottsbolaget

pappa och jag är på öb tillsammans. 

P: okej, vårt uppdrag är att hitta en cykelpump. 
L: m. vi kollar bland typ däck och sådant. 

vi kommer till typ däck och sådant. 

P: kolla den här kikaren lydia! 
jag tar entusiastiskt kikaren. 
L: den var rätt bra.
P: när man tittar i ena änden så kommer ju alla saker jätte nära och när man tittar i andra änden är allt så långt borta. varför är det nödvändigt att den där andra änden ska finnas, man vill ju aldrig titta på saker som är långt bort. 
L: det kan ju vara så att den andra änden finns för att annars skulle man inte ha något att titta igenom, men jag vet inte. 
P: jo, så är det nog. 

hur som helst. vi hittade cykelpumpen. 
vi kommer till kassan. 

L: jag tar ett tuggummi-paket. 
P: nej!
L: det kostar elva kronor bara!
P: ja, men om du tar det gånger tusen blir det 1100 kr!
L: fast nu ska jag ju inte ha tusen paket, utan ett. 
P: men man måste tänka på hur mycket saker KAN kosta ibland också.  

jag bara skakar på huvudet. 

L: fast nä, jag tar två paket. för jag kan inte bestämma vilken smak jag ska ha. 
P: du är redan närmare 1100 kronor, du ser! 
L: meeeen. jag tar två, nu. 

när vi betalar blir allting 110 kronor. 
pappa och jag ba SHIIIIIT. nästan 1100, som vi hade stått och tjafsat om tidigare.

nu ska jag sova, 21.23.  
kolla, säg någon mer som lägger sig så tidigt förutom... jaa det är inte många iaf. 

hörz. 

Kommentarer :

#1: Erica

Fan vad kul att du tycker det! :) Sånt gör en alltid glad. Tänker härmed börja läsa din blogg!

skriven

Kommentera inlägget här :