en torsdag

jag var världens blötaste människa för en halvtimme sen. 
den här dagen var konstig. jag har liksom varit i en annan värld samtidigt som jag har levt i verkligheten och samtidigt som jag har burit på massor påsar plus min onödigt tunga väska. OCH, så har jag inte suttit ner på hela dagen och när jag kom hem hade jag ca tio minuter på mig att åka ner till träningen. OCH, det spö-regnade varenda minut. 

försök att förstå hur jag känner nu. försök att förstå hur innerligt trött och sliten jag är. 

mitt rum börjar bli som förr. jag vet inte om det är menat att det ska vara rent där, eftersom det aldrig är det efter ett tag. 
det kanske ska vara lite rörigt, det kanske passar mig precis. 
jag ska i vilket fall städa i morgon på kvällen. 
härligt, det är precis det jag vill göra sista fredag-kvällen på hela sommarlovet. 


idag när jag stod i en provhytt hörde jag en människa som pratade skånska utanför. 
DÅ, tänkte jag på dig. 

det där ska bli ett ordspråk om skåningar. shit ass.  


Kommentera inlägget här :