aoutsch

min mamma begär att jag ska bära upp alla mina inköp under dagen till mitt rum eftersom att dom ligger på bordet i vardagsrummet. min mamma, pappa och pappas kompis kan alltså inte äta om inte jag tar bort min saker.
vad händer.
jag tar bort dom, hälsar glatt på lars (pappas kompis) och mitt nya puder åker i golvet väldigt hårt och väldigt nära lars fiol.
om jag inte hade varit dum i huvudet och om jag hade vetat att den där fiolen kostar mer än 100 000 kronor hade jag aldrig uppfört mig som jag gjorde. det lät ungefär såhär:
"neeeej, mitt pudeeer! det gick söndeeer!"
och en fiol på hur mycket pengar som helst kunde gått sönder, tänkte säkert lars.
fy vad hemsk jag är.
den gick inte sönder. men nu hade både jag och lars väldigt tur. jag hade stått i skuld till honom i många år annars.

nu vågar jag inte gå upp dit igen.

Kommentera inlägget här :