tror hon heter birgitta

gubben och den tjuriga tanten is back. 
dom kommer hit varje vår/sommar.
trädgårdsfreak ! dom gör inget annat. det blir ingen skillnad även om dom klipper gräset varje dag. blommor överallt ändå.
det finns en stenmur mellan våra hus. jag får inte sitta på den enligt kärringen. 
gubben skäms när hon säger till mig.
vadå ! det är lika mycket min stenmur som det är din ! är du rädd för att jag ska förgifta dina blommor eller !?
har seriöst lust att säga så till henne.

hon ska få för alla år som jag har varit rädd för henne. ja ska visa hur stor jag har blivit !
om hon hälsar på mig ska jag va iskall !
jag ska sätta mig på muren bara för o retas !
om hon säger till mig ska jag hoppa på den och sjunga samtidigt.





svenne säger att jag inte får röra på mig. så ingen dans för mig ikväll.

Kommentera inlägget här :