Måla naglarna

har någon såhär ibland att det känns som att det kliar jättemycket vid en viss punkt på kroppen men sen när man kliar där upptäcker man att det inte alls är där det kliar, utan på ett HELT annat ställe... typ om man trodde det var i nacken var det på magen.
eller är det bara jag som är ett vetenskapligt fenomen för när jag frågade mamma skrattade hon bara åt mig.

jajajajajajaha. det var storm idag igen, och då är det väldigt bökigt med långt hår.
blir troligtvis hemma ikväll. om inte Chris Brown ringer.

Kommentarer :

#1: Leif

Ha, det var jag ju tvungen att googla förståss. Känslan att det kliar på något ställe styrs naturligtvis av nerver från huden via ryggmärgen till hjärnan. Dessa nerver är kopplade likt ett träd med finare och finare trådar. Så ibland fattar väl hjärnan fel med vilket löv i trädet som faktiskt kliar. Nacke till mage känns väl lite långt kanske, men jag har råkat ut för att jag tycker att ett myggbett kliar på ett ställe och när man kliar tillbaka så är det INTE ALLS det myggbettet som kliar utan ett som satt ca 5cm ifrån. Vips så har man två myggbett som kliar... jippi

skriven
#2: Lydia

haha TACK! bra att ha dig som läsare ju!

skriven

Kommentera inlägget här :