2014-04-24

Ledig idag. Mamma har gått omkring hela morgonen och tjatat om ett program hon såg på tvn igår. Om valar. Hon är sannerligen inspirerad säger hon. Är inte förvånad. Tydligen handlade det om valarnas relation till varandra och havet! "Den äldsta valen i världen är 86 år Lydia" man ba jaaa lilla mamma du är sötis du. Personligen hatar jag valar. 
 
Kul info! Träningsvärk idag äntligen. Köttade lite legz igår. Efter att ha kikat omkring lite på internet och insta har jag bestämt mig för att lägga in lite plyometrisk träning någon gång i veckan. Plyoträning innebär typ att man på så kort tid som möjligt ska få ut maximal styrka och arbete i musklerna eller nåt. Exempelvis upphopp saxhopp sånt jobbigt. Både pulsen och musklerna får arbeta. Så kör man kanskeeeeeee 45 sekunder sen vilar man. Den här typen av träning gör att man får ökad snabbhet och spänst och som fotbollsspelare är la det rätt grymt? Sen behöver jag verkligen nåt nytt i mitt schema känns som jag kört på samma program i hundra år. Nej men. 
 
Baka bröd nu. 
 
 
Två år sedan.

Kommentera inlägget här :