Livet är orättvist

Det är jobbigt just nu.

 

Jag satt i trädgården och försökte läsa min värdelösa engelskbok, samtidigt som jag rullade igenom alla nyligen uppdaterade facebookstatusar på mobilen. Såg att Moa Dahl hade länkat sin blogg där hon hade skrivit om bilolyckan hon var med om, igår tror jag det var? Så jag läste och blev berörd, och framförallt rädd. Jag trodde inte det hade gått så illa, och insåg inte att hon faktiskt kunde dött förrän jag läste texten och såg bilderna.
Vill bara säga att jag tänker på dig massa, då jag vet att du läser min blogg ibland.


Några minuter efter detta kom mamma gråtandes ut i trädgården. Jag har inte skrivit att Tindra har blivit inlagd på djursjukhuset igen, eftersom jag vet att det är oväsentligt för er och att ni inte skulle bry er särskilt mycket ändå.
Mamma berättade att veterinärerna efter hundra år nu slutligen har fått reda på orsaken till varför hon inte blir frisk.
Tindra har en blodsjukdom och läkarna vet inte ännu om det är livshotande eller om det är någonting hon kan leva med. Proverna kommer imorn eller på måndag. Chanserna i procent har vi inte en endaste aning om, men det ser inte direkt ljust ut.

 

Så jag är jävligt ledsen idag, och min bok som ska vara utläst nästa vecka betyder inte ett skit längre.

 

Jag har match senare idag och jag tänker spela den, jag ska sjunga på bröllop i helgen, jag tänker åka på klassfesten i morgon och jag ska försöka fira valborg. Fastän jag helst av allt skulle vilja gräva ner mig någonstans åt helvete.

 

Jag orkar inte att en till hund jag älskar dör. Och det är så himla svårt att fokusera på det som INTE behöver hända än det som KAN hända.

 

Vet inte riktigt varför jag skrev allt det här eftersom jag brukar tycka det är lite töntigt att dela med sig av massa känslosamma grejer på internet. men skitsamma. Jag är ledsen nu, och jag kanske inte skriver så mycket blogg.



Kommentarer :

#1: linn

tänker på dig lydia :(

skriven
#2: Anonym

I looove U. Finns, det vet du!!

skriven

Kommentera inlägget här :