hide and seek

jag drömde att jag hade fått vattenloppor över hela kroppen och jag skulle vara en modell för en tidning. 
jag var tvungen att genomgå en behandling som gjorde att de försvann. 
MEN, då skulle all min solbränna försvinna och jag skulle bli lika blek som den blekaste människan i universum. 
så det gick jag inte med på. 

jag är ändå rätt duktig på att vakna tidigt. jag vaknar alltid innan nio. 
mamma målar. jag lovar, det finns inte en möbel i huset hon inte har målat om.
pappa är trött. han är sur och vill bara sitta ner och inte prata med någon. annars brukar det vara tvärtom. 
min bror tittar på bondgården. 
det är det fasansfullaste och vidrigaste programmet på barnkanalen. 
jag hatar det. anledningen till att jag sitter här. han vägrar byta kanal, ju! 

  

bara en grej. 
du vet hallelujah-sången. 
man sjunger "the baffled king composing hallelujah" 
jag tänker alltid att "the baffled king" låter som buffelkungen, när man sjunger. 
och det stör jag mig på så jääääkla håååårt.

hej. 

Kommentera inlägget här :