OJ VAD LÅNGT




matte b nationella is now out of my life for evaaaaaaaaaaah.
satt med en uppgift i säkert 40 minuter tills jag insåg att jag satt och stirrade i luften och inte på pappret. då sket jag it och gick.

kommmm hemmmmmm. mamma sa "Lydia skriv om mig."

min mamma heter Rakel. 43. fin, snäll, bäst, aldrig arg hon vet nog inte hur man gör.
alltid seriös - på ett bra sätt. hon gillar till exempel inte när jag och Vincent bråkar och får oss alltid att bli sams.
hon är den totala motsatsen till pappa vilket är ganska konstigt egentligen. hur blev de förälskade?? de är ju som dag och natt.
mamma finns jämt där. hon kan läsa mig. upptäcker direkt om någonting är fel. hjälper mig med allt förutom matte b.
det är från mamma jag har fått min försiktighet och känslighet. vi kan sitta och gråta till disneyfilmer tillsammans.  
hon är den mest otekniska människan du kan tänka dig men kan däremot lyssna på en låt och efteråt direkt spela den på piano. hon sjunger gudomligt och är supermusikalisk.

hon vänder på precis allting som är negativt och gör det positivt istället. om jag är surast i världen säger hon åt mig att tänka såhär istället och det får mig alltid att må bättre.
öm, vördnadsfull, vänlig, asvärdefull, en sådan som alla älskar och som jag inte skulle kunna leva utan. 
hon tar alltid sig själv i andra hand - om vi mår bra är hon lycklig. det viktigaste för henne är inte pengar och lyx utan kärlek.

hon säger alltid åt mig att sluta ha så höga krav på mig själv eftersom hon vet hur dåligt jag mår utav det. hon får mig att sänka pressen och leva livet istället.

hon säger att hon älskar mig minst en gång varje dag.
hon har alltid rätt i slutändan, därför vet jag att jag kan lita på henne. och hon litar alltid på mig. kan till exempel sticka iväg en kväll utan att berätta vart och hon oroar sig ingenting.

<3<3<3<3<3<3

Kommentarer :

#1: JenBen

ameen jag blev ju nästan lite lipig nu, vad finert skrivet hörrö



och nog slog du huvudet på spiken alltid. Din mamma är ganska så fantastiskt fin hon!

skriven
#2: sara

din mamma är underbar! :)

skriven

Kommentera inlägget här :