Vadå måste man ge banken en byrålåda?




jag var hos vårdcentralen idag igen. det var inte så kul, sköterskan tittade barskt på mig när jag ännu en gång berättade företeelsen om topsen som råkade komma halvvägs in i örat.

"du ska INTE använda tops!! du får ALDRIG göra det igen kan du lova mig det? det är den mest idiotiska uppfinningen i hela världen!"

ingen läkare gillar topsar tydligen.

aaaaaaa. hahaha i skolan idag då. snackade om inteckning och panträtt på rättskunskapen.
för er normala som inte fattar ett skit: en bank vill ofta ha panträtt för att försäkra sig om att få tillbaka sina pengar när den ger ut lån till människor. i vår lärobok stod det någonting om att man typ kunde likna banken med en byrålåda. orkar inte förklara går inte MEN i alla fall Linnea trodde att man skulle ge banken en byrålåda för att få låna pengar.

haha vore snyggt. här banken, ta min byrålåda som i år och dagar stått i min hall jag behöver den ändå inte.

nu ska jag dricka först kaffe sen te. för jag har börjat med det. sen ska jag träna fotboll på en tisdag.

Kommentera inlägget här :