Därför hatar jag fyrabussen:

man staplar ut i nattmörkret från matte c lektionen, sätter sig på den tomma bussen och börjar förbereda sig mentalt inför havet av BT-människor man vet kommer stiga på två hållplatser senare.
dessa människor är alltid så himla pigga? och sitter och typ pratar om sjukligt ointressanta saker som man stör sig på fast man kanske inte borde. varför är de inte trötta? blir man pigg när man börjar arpeta.

man lägger datorn i knät för man vill va snäll och för att man själv hatar när andra personer täcker sin plats med saker när man inte har nånstans att sitta. men sen sätter det sig aldrig någon bredvid mig i alla fall............ otacksamt.

lutar huvudet mot det kalla hårda fönstret men försöker att inte somna eftersom rutorna speglar sig och då ser hela bussen hur man ligger där och ser konstig ut. i en skarp sväng åker skolböckerna ner på golvet. man böjer sig ner tar upp dem försöker få det att se lätt och smidigt ut fast man egentligen tycker det är skitjobbigt.

råkar kanske somna. vaknar tror man är hemma men då är det HALVA RESAN KVAR för fyrabussen tar helvete lång tid!
får tillslut trycka på stoppknappen. kommer hem bajshungrig men ingen mat finns för den har Vincent redan ätit upp eftersom han har haft studiedag. jag trodde också jag var ledig idag men det var jag inte. usch vilken dag.

Kommentera inlägget här :