Min julafton

man vaknar, det här året så sent som elva! går och hämtar strumpan som hänger vid spisen på övervåningen. växer aldrig ifrån.




sen äta frukost mycket och länge




sen klä på sig och åka till mormor. säga hej hej puss god JUL tråkigt att det inte finns snö osv








alla samlas i mormors prydliga finrum med alla mattorna som kostar skjortaaaan. ser ut som aladdinmattor röda och mönster.
sen sjunger vi en sång innan vi äter. har man tur glömmer morfar att hålla sitt dead serious tal. gjorde han inte igår kan jag säga.










nu är det oftast dags för paketleken.
jag vann paketet ALLA trånade efter...

så var det dadlar när jag öppnade det.

sen fikar man tills man vill spy.









(HAR BRÅTTOM därför hetsar jag nu så ni vet)

sen kommer tomten.





sen öppnar vi paket, dricker äter saker i några hundra år. klockan brukar lätt bli två. 




vad jag fick och sådär tar vi imorn.

nu till Emma och ha en kul kväll.

Kommentera inlägget här :