hej bloggen

äckelmåndagen och historialektionen är över vilket gör mitt liv lite lättare.
fast, förutom historian, har samhällslektionerna börjat bli hur konstiga som helst. vi har typ vikarie. eller för nuvarande och framåt i kanske tio veckor annan lärare. han säger jämt etcetera. under en lektion sade han det ordet 18 gånger och det var så pass för mycket att man störde sig. han frågar om det är något oklart med det han pratar om och det är precis vad det är. ingen fattar nåt men ingen säger ifrån för att verka snäll. och han frågar alltid om man kan utveckla sitt svar. asså han verkar borta. det är svårt att beskriva han. kan ge exempel!

vi pratade om konsumtion. han tyckte vi, klassen, skulle diskutera, i smågrupper, om varför man konsumerar. alltså, varför köper vi saker. ex mat, kläder.
skitlätt! vi måste konsumera för att överleva. ganska logiskt. och vi köper saker för att vi vill.
mitt svar på frågan var: vi konsumerar för att överleva, men vi konsumerar även saker vi kanske inte alltid behöver. t.ex. en tjej kanske köper tre nya tröjor och smink bara för att hon vill det.
vår lärarkandidat säger: men du säger att tjejer köper kläder fast dem inte behöver det, menar du det då eller?

eeeeeh.. vad ska jag säga? nae det menar jag inte fast jag sade det ändå.
det här var säkert way too hard för er att fatta och det börjar bli liiiite för mycket text.
har dans hej.


Kommentarer :

#1: maja

så jävla snyggt hår har du!!

skriven

Kommentera inlägget här :