pappa igen, shit vad ni har längtat.

jag har kollat sverige - ungern.

när jag kommer hem sitter mamma och pappa i källaren.
jag hör att det är inblandad en gås i samtalet.

då går jag ner. och det är pappa som pratar om gåsen.
han hade ätit gås förut ikväll.
OFTA man äter en gås!
ba "hej vad vill du beställa?"
"öh, en gås med potatis."

och pappa, som är sämst på mat är självklart HUR fascinerad som helst över den där gåsen.



läs gärna med i texten samtidigt som du kollar på videon.

L: vad sa du att du åt?
P: gåswok, gås, gås wokad gås.
L: .. va?
P: wokad gås.
L: åt du en gås?
P: jaa, fast det var ju skuret i bitar. det var jättegott faktiskt.
L: nähää jag trodde du åt en hel gås!
P: nejä!
L: åt du kalv också?
P: ja.

(jag får ett sms)

och helt plötsligt, börjar mamma prata om ett skåp.

M: det här skåpet..
P: naej!

pappa ba neeeej! inte mamma och alla sina möbler igen!

M: nemen du, vi pratade ju om att tjäna pengar.
P: jaaa!

jaha, då gick det bra att prata om det där himla skåpet!


själva meningen.
jag ville bara att ni skulle höra hur många gånger pappa sa gås i den här videon.

idag åt min pappa en gås.

Kommentera inlägget här :