lite likt i alla fall

angående mitt historia-arbete.
jag fick ju inte skriva om michael jackson. även fast han är död och nu är historia enligt mig.

jag och jenny skriver om mumier.
jag tror jag har skrivit det förut.

jag vene! jag kan ju inte skriva "efter mumiens död" eftersom den förhoppningsvis redan är rätt död.

när en mumie ligger i en kista, har den så kallade fajansamuletter över sig för att skydda sig mot onda andar.
det tycker jag är dumt. om man är död är man död.
mumien kommer inte direkt känna om det plötsligt flyger in en ond ande i han sådär en stund.
vad ska den göra där, ba åh en mumie den flyger jag in i!

man tar alltid bort allt innehåll från mumien. jag menar, man gräver ut alla inälvor, tarmar, lungor med mera innan man lindar in den i sådana där vita linnesvepningar.
FAST. man lämnar alltid kvar hjärtat. sött eller hur.



fel färg jag vet.





Kommentera inlägget här :