fotbollsträning

det här går inte.

"processen av atomkärnans låga bindningsenergi begränsas per nukleon."

ja! jag förstår tre ord!
varför inte skriva så att en normal tonåring kan fatta läget lite bättre?

äckeluniversum. orka dig.

jag bara undrar.
om jag ska jobba på t.ex. en klädaffär när jag blir äldre, vad har jag då för nytta av att kunna vad vår närmsta grannstjärna heter?

"hej jag söker jobb. jag är en glad och trevlig tjej och jag vet vad jordens närmsta grannstjärna heter."

vilken kunskap! du får jobbet!

fast det är intressant, det mesta.
planeter och skit. no har aldrig varit såhär kul.
ärligt!    

jag skulle vilja snacka med den människan som kom på hur big bang uppstod.
HUR, kan man gå flera miljarder år tillbaka i tiden och sedan helt plötsligt veta hur vår värld skapades?
hur kan man veta så mycket om saker som är sååååå himla långt borta och hur vet man att det är så himla rätt!
det borde inte alls gå.



den här videon fick mamma att gråta.

Kommentera inlägget här :