malexander

nu tror jag att jag är sjuk. fast imorn är jag frisk. det ska jag göra allt för. 

jag vet inte om det var riktigt smart av mig att åka iväg igår. 
jag firade victor med två av mina kusiner plus hans släktingar och vänner som jag inte kände men som jag bekantade mig väldigt väl med under kvällen. 
vad, de flesta var runt femtio och uppåt. jag jobbar på ett fik, jag är bra på att prata med gamla. vad hade ni tänkt er. 

det bästa var nog när alla satt och åt mat och jag tror vi pratade om motala. 
jakob tänkte ut en ganska bra lösning om varför motala heter just motala. 

"jag tror att det var så att den där kungen som bodde i motala hade typ bott där i hundra år så han blev så trött på att bo där så han tog sitt folk och sa "mot ala!" och sen fick staden heta motala." 

mja, så kan det ju faktiskt vara. 
fast då måste det ju finnas något ställe som heter ala. ska jag be honom kolla upp. innan han blir så säker! 



enda bilden jag tog igår. 
shit, vad betydelserik och graciös den är! 


Kommentera inlägget här :