08-are

fy, vad jobbig dag.
om man räknar som jag gör så kan vi säga att jag är ledig från och med nu. 
klockan halv åtta. 
och jag började klockan tio.

jo men, jag känner att jag är riktigt bra på det här, mitt jobb.
man blir faktiskt trött. 

något om idag. det kom massor folk hela tiden. 
asså man kan inte tro att det kommer mycket folk till ett café som ligger gömt i någonstans i skänninge men det gör det. 
jag vet inte hur men så är det. 
några äckligt otrevliga snobb-kunder från stockholm var där idag. 
jakob ropade "lydia" när de kom in eftersom att, han ville inte ställa sig i kassan. han kan inte. 
ja saaa, hej! och välkomna. astrevlig. 
"ursäkta, men hette du edga? " 
ääh, aaa! jag heter edga.
"nej jag heter lydia" sa jag. 
när jakob ropade lydia trodde de att han sa edga och asså fatta, om jag hade hetat edga. 
då hade de förolämpat mig. 
med den där snobbiga dialekten. 
ba, ursäkta mig, men hette du edga?   
vad är det för fel på edga. 
inte fint, men man ska inte säga så till folk som har annorlunda namn. 
stick härifrån. 



jag jobbar imorgon också och jag skriver nog vid samma tid. 

Kommentarer :

#1: JennY

du har hår framför näsan. :(

skriven

Kommentera inlägget här :